01 august

3 augustus 2014 - Zaventem, België

De dag van vertrek.

Alle valiezen ingepakt met toch nog een ochtendrush, gedachten hebben we wel alles mee...

Treurende kids rondom ons, bang of we wel veilig zullen aankomen. het is natuurlijk geen vluchtte van 3 uren die we gewoon zijn.

7.AM: onze taxichauffeur Trude is aangekomen. Was zo vrij om ons naar de luchthaven van Zaventem te brengen. Nog snel een koffie en weg zijn we. Tussenstop in Gent om tante Nancy op te pikken. Zij wou er dan toch bij zijn om ons uit te wuiven. Zo hebben we Dario eerder aan huis zien zwaaien met een onzekere blik. Doet je toch wel wat. Maar hij zal het wel goed doen. De eerste ervaringen om eens alleen te zijn en de dagelijkse taken uit te voeren.

Een rustige trip naar Brussel, no rush anymore. Ok we volgen de borden kiss and ride. Het afscheid van dochter lief en familie was zwaar. Traantjes moeten weggeveegd worden. We houden het kort om te pijn niet te laten aanslepen.

Oh oh oooh: ik merk dat mijn gsm in de wagen achtergebleven is: daar begint het al. Nog snel kunnen reageren of ik was weg zonder....

Het inchecken: een lange rij blije gezichten, we nemen positie achteraan. 2 cuties staan voor ons. Echte teddyberen van honden, krijgen dan ook alle aandacht. Mireille begint dan ook in haar beste frans tegen de medereizigers te praten. Zo goed zij is als dierenvriend is ze verloren. Dat zorgt er dan voor dat het wachten geen lijdensweg wordt.

We worden aangesproken door de security en krijgen een lijst van vragen te beantwoorden. Securitypolicy heet dit, alles in orde.

Bagage ingechecked en we stuiven af naar de taxfree. We hebben het al naar onze zin. Zo goed zelf dat het broodje die we nog eten ervoor zorgt dat we worden opgeroepen om het vliegtuig in te stappen. We zijn de laatste achterblijvers...oei het uur uit het oog verloren.

Uiteindelijk vertrekt het vliegtuig voor een vlucht van 8u30 min. Om de tijd te verdrijven worden we getrakteerd met een lunch, drinks, films.

Philadelpia: na een check via de passportcontrol en de douane worden we doorgelaten. Ons verhaal wordt echt geapprecieerd, er wordt zelf gelachen. Nooit gedacht dat een controle zo ontspannen zou gebeuren.

Met vertraging vliegen we richting Orlando. Al snel merken we bij aankomst dat de temperaturen verschillen met Philadelphia...HOT!! We worden opgewacht door Theresa, de moeder van James. Airco in de wagen is dan ook meer dan een geschenk. Omdat we James later deze week zelf zullen afhalen wordt ons uitgelegd hoe je de luchthaven binnenrijdt. Niet zo evident als je "signs" ziet... Ik word dan ook getest of ik het heb begrepen...but my test was positive.

Are you guys hungry, she asked...Oh yes we said. Longhorn Steakhouse is dan ook het eerste restaurant. Een lekkere ribeye met salad en een bier staan dan ook op het menu. We kunnen onze reis verder zetten richting Merrit Island. Veel kunnen we niet meer zien daar het al donker is... Eenmaal aangekomen wordt ons een comfortabel bed aangeboden die we dan ook snel gebruiken. De dag was lang de reis vermoeiend.

Maar het is het waard... sleep tight...zzz