4 augustus

5 augustus 2014 - Merritt Island, Florida, Verenigde Staten

We beginnen de dag met het uitstippen : trip naar Miami ,Key West en Everglades... een stevig ontbijt en de route bekeken worden.

Ook willen we in de Key West overnachten: en dit op een camping om een te zijn met de natuur. Dat betekend terug shoppen en voorraad eten verzamelen. Adressen worden genoteerd en reservaties gemaakt. We kiezen om er met een Mustang naar toe te reizen. Welk kleur zullen we krijgen...rrrr dat zal een rush geven.

Ok slaapzakken, verlichting, slaapmatras, eten all checked. Na de middag besluiten we om het Kennedy Space Centrum te gaan bezoeken. Ongelooflijk hoe groot de space shuttle Atlantis wel is. Foto's tonen aan dat we toch maar klein zijn.

De bustour naar het Nasa ontwikkelingsgebouw is interessant. We zien over een heel groot domein verschillende lanceerplatforms. Elk voor zijn specifiek raket.

We zien de weg waarover de zware rijdende platforms over gaan. Het domein met haar verschillende diersoorten wordt dan ook met eerbied voor de natuur behandeld. Via zonnepanelen wordt energie opgewekt. Alligators zijn de dierlijke guards van Nasa :-).

Jammer genoeg niet gzien tijdens de tour. Manetee wel, die rustig in het water liggen. het park was iets te groot om op 5 uur die we nog hadden volledig te bezichtigen.

Atlantis werd in zijn originele staat in een gebouw gebracht waarbij nadien het gebouw werd afgewerkt. Zo kwamen we te weten dat deze onder een hoek van 43,21 graden staat opgeteld. 4...3...2...1...launch.

In het park mochten we ook een realistische simulator ervaren hoe het is om met de spaceshuttle  de ruimte in te gaan. Filmen was niet toegestaan...

Wat betreft het weer: door de invloed van hurricane Bertha was het iets minder goed. We mochten genieten van verkoelende regen. Die op bepaalde plaatsen echt hevig kan zijn zodat het zicht minimaal wordt.

Thuis komen en een gerecht ruiken die je doet denken aan thuisland is zalig. Een soort van hutsepot met ham was dan ook welkom.

Glaasje wijn en napraten zorgt ervoor dat de vermoeidheid toesloeg. Bij Nasa kwamen we te horen dat er terug een raket zou worden gelanceerd om 01:25am. Tijd om mijn alarm aan te zetten...