2 augustus

3 augustus 2014 - Merritt Island, Florida, Verenigde Staten

Onze eerste nacht verliep vrij goed. Ondanks de uurverschillen toch goed kunnen uitslapen.

Bij het openen van de zonnewering merken we hoe mooi het hier is. Palmtrees, big houses, sunny ;-). We nemen een douche en maken ons klaar om te gaan eten. In een local bar eten we een stevig ontbijt: eggs ,bacon, sausages,toast and coffee. Zoals we die kennen uit de films kan je aan de bar eten of in compartimenten. The waitress komt regelmatig rond...more coffee? We hebben binnenpretjes.

Na het ontbijt tijd om de omgeving te verkennen. Cocoabeach is het eerste strand. Het water is goed van temperatuur zodat dit de nodige verkoeling geeft. Het zand is heet zodat slippers aangewezen zijn. Uit de eerste souvenierswinkel kopen we een mooi schelp die in onze badkamer zal passen.

We hebben James en Theresa beloofd om Belgische gerechten klaar te maken. Gentse waterzooi staat dan voor deze avond op het menu. Na wat sideseeing in Cocaobeach tijd voor de boodschappen. RON Jon surfingcentre is een grote winkel waar je alles rond surfing kan kopen. Very famous...

Na het maken van de waterzooi en het aperitieven nemen we een duik in het zwembad. Echt verfrissend met die temperaturen, want 's avonds blijft het warm.

Warmteonweders zonder de regen of zware hagelbuien die we in Belgie wel hebben geven ons achtergrondgeluid. Het is zalig om onbevreesd buiten te kunnen zitten. Er wordt veel gepraat zodat we het uur uit het oog verliezen. Dag 1 kunnen we afsluiten waarbij we merken dat de wegen lang zijn, de mensen vriendelijk, de winkels groot en de huizen mooi zijn...